Zoekmachine optimalisatie

Keywords research

Content optimaliseren voor zoekmachines kan vrij snel complex worden. De eerste stap in dit traject is keywords research.

Onderzoek naar trefwoorden heeft als doel het achterhalen welke trefwoorden gebruikt worden om je site te vinden (en welke niet) en om te inventariseren op welke trefwoorden je graag gevonden wilt worden.

Met een helder overzicht van voor jouw site interessante trefwoorden heb je duidelijke richtlijnen voor het opmaken van relevante en hoogwaardige content die de kans dat je site terug komt bij relevante zoekopdrachten van consumenten verhoogd.

Zoekmachine optimalisatie

Ranking analyse

Overzichtelijke rapportage van hoe je site scoort in zoekmachines. Ranking analyses geven inzicht in: de positie van je site in organische zoekresultaten (onbetaald), gesponsorde zoekresultaten, afbeeldingen, blogs, video's, plaatsen, maps etc.

Met behulp van een rankings rapport heb je een helder startpunt voor het opmaken van (vervolg)doelstellingen voor je site.

Zoekmachine optimalisatie

Concurrentie analyse

Tijdens een concurrentie analyse wordt informatie vergaard over de keywords en rankings die van toepassing zijn op de sites van je concurrentie.

Op die manier krijg je inzicht in welke concurrenten het wel en niet goed doen en welke keywords daar aan de basis van staan.

Een concurrentie analyse levert vaak een hoop bruikbare elementen voor je eigen optimalisatie strategie op en vult tevens de uitkomst van je keywords research aan...

Zoekmachine optimalisatie

Site & Analytics analyse

Na alle onderzoeken en rapportages is het tijd om te kijken welke onderdelen van je content strategie in de praktijk wel en niet werken. Welke keywords doen hun werk en welke niet.

Deze informatie extrapoleren we uit de cijfers van je site statistieken en leggen we naast de doelstellingen voortgekomen uit je analyses en rapportages om te zien of doelstellingen wel of niet worden behaald en waar er ruimte is voor meer of juist minder.